راهنمای خرید لب تاپ گیمینگ از پارس کالا

SiRMHS
5 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
- سینگو پی سی

خرید بهترین لپ‌تاپ اصلا کار راحتی نیست! قبول داریم. آنقدر کانفیگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد که همه گیج می‌شویم. ما در این راهنمای خرید لپ‌تاپ دیجی‌کالا مگ، به سراغ بهترین لپ‌‌تاپ‌های بازار از بازه‌ی ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان بهمن ۱۴۰۰ رفته‌ایم.

اول از همه بگوییم که این راهنمای خرید، شامل گزینه‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های اداری، سبک و سنگین و گیمینگ می‌شود. حتی در بین گزینه‌هایی که در ادامه می‌بینید، لپ‌تاپ‌های اپل نیز دیده می‌شوند. ما سعی کردیم در این مطلب، تا جای ممکن به همه‌ی سلیقه‌ها پاسخگو باشیم و از پایین‌ترین بودجه‌ای که می‌شود یک لپ‌تاپ نرمال تهیه کرد (۱۰ میلیون تومان) تا حدود ۵۰ میلیون تومان پیش رفته‌ایم.

چند نکته‌ی مهم:

  1. سعی شده در هر بازه‌ی قیمتی، بهترین لپ‌‌تاپ ها انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب لپ‌تاپ‌ها تکنولوژی پردازشگر، میزان رم، حافظه‌های SSD و HDD و صفحه نمایش در کنار قابلیت‌های دیگر است.
  3. تا جای ممکن انتخاب‌ها به صورت عادلانه انجام شده است. ممکن است در یک بازه‌ی قیمتی، یک لپ‌تاپ دارای چند کانفیگ مختلف باشد. حتما با جستجوی نام لپ‌تاپ در فروشگاه دیجی‌کالا،‌ سایر مدل‌ها را هم بررسی کنید.
  4. بازار لپ‌تاپ‌ها هم مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که لپ‌تاپی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

لپ‌تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 – A

قیمت: حدود ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ‌تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 – A از دیجی‌کالا

راهنمای خرید لب تاپ گیمینگ از پارس کالا - سینگو پی سی

پردازنده Intel Celeron N4020
تا ۲.۸ گیگاهرتز
گرافیک Intel UHD Graphics 600
حافظه رم
چهار گیگابایت | DDR4
صفحه نمایش TFT LED-backlit LCD | 11.6 inch
رزولوشن تصویر HD| 1366×768
فضای‌ ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD
باتری باتری دو سلولی شارژدهی تا ۵ ساعت
قابلیت شارژ سریع (۸۰ درصد در یک ساعت)
درگاه‌ها دو پورت USB 3.2
وزن ۱.۲ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها بدون درایو نوری
بدون سیستم‌عامل
اسپیکر استریو
کارت‌خوان

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ دانشجویی/دانش‌آموزی پر سرعت و باکیفیت هستید یا بودجه‌تان برای خرید لپ‌تاپ حداکثر ۸ میلیون تومان است، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن، لپ‌تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1- A خواهد بود.

این لپ‌تاپ صفحه ‌نمایش ۱۱.۶ اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت ۱.۷۹ سانتی‌متری و وزن ۱.۲ کیلوگرمی، می‌توان به ‌راحتی و در یک کیف دستی معمولی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ کاملا از پلاستیک ساخته شده است تا هم باعث کاهش وزن آن شود و هم قیمت تمام‌ شده‌ی آن را پایین آورد. با این‌ حال ظاهر Ideapad 1 همچنان شیک و جذاب است و مقاومت خوبی هم در برابر فشار و خمش دارد و از یک شاسی قوی بهره می‌برد.

لپ‌تاپ IdeaPad 1-A در دل خود سخت‌افزاری بسیار معمولی و مخصوص کارهای روزمره در اختیار دارد که البته یک ویژگی‌ آن، باعث شده تا سرعت کارایی آن نسبت به رقبا بالاتر رود. پردازنده مرکزی Celeron N4020 اینتل، قلب تپنده این لپ‌تاپ است که در کنار پردازشگر گرافیکی روی‌برد Intel UHD Graphics 6000، چهار گیگابایت رم DDR و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD، اجزای این لپ‌تاپ سبک و کوچک را تشکیل می‌دهند. وجود حافظه ۱۲۸ گیگابایت SSD، همان نقطه قوتی است که باعث شده تا سرعت بارگذاری سیستم‌عامل و برنامه‌های اجرایی چند برابر لپ‌تاپ‌هایی با حافظه HDD باشد.

از طرفی، باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و در شرایط وب ‌گردی با اتصال WiFi و نور متوسط صفحه ‌نمایش، تا هشت ساعت روشن ‌ماندن لپ‌تاپ را تضمین می‌کند که یک روز کامل کاری را پوشش خواهد داد. یکی از ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ، قابلیت شارژ پر سرعت آن است که تنها در یک ساعت می‌توانید از صفر تا هشتاد درصد گنجایش باتری را پر کنید.

صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک پنل TN با وضوح HD و روکش مات است و در ضمن صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ تا ۱۸۰ درجه باز می شود. روکش مات در این لپ‌تاپ باعث می‌شود تا بتوانید از آن در فضای باز و زیر منابع نور مانند لامپ یا خورشید، بهتر استفاده کنید.

از امکانات قابل توجه این لپ‌تاپ کوچک می‌توان به کیبورد جزیره‌ای و تاچ ‌پد یک‌ تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه‌ی ماوس و صفحه‌کلید جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی‌نیاز می‌کند. پورت‌‌ها هم تنوع خوبی دارند و روی لبه‌های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک ۳.۵ میلی‌متری اتصال هدفون و کارت‌خوان هستیم. دو بلندگوی استریو هم در این لپ‌تاپ تعبیه شده که خروجی آن‌ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد.

در مجموع، این لپ‌تاپ می‌تواند برای دانشجوها و دانش‌آموزان یک انتخاب به‌صرفه و البته با کیفیت باشد و دیگر نیاز به خرید لپ‌تاپ دسته‌ دوم یا استوک که احتمال دردسرساز بودن‌‌شان بسیار زیاد است، نباشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.