راهنمای خرید جدید ترین آیپدها از پارس کالا

SiRMHS
5 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
- سینگو پی سی

با توجه به اینکه به پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم، قصد داریم با راهنمای خرید آیپدهای سال ۲۰۲۰ شما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه یازی کنیم. آیپدهای اپل همیشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین تبلت‌های بازار شناخته می‌شوند و اگر رقیب بزرگی مثل خانواده سرفیس را کنار بگذاریم، می‌توان گفت کاربردی‌ترین نیز هستند. شما می‌توانید از مدل‌های مختلف آیپد برای انواع کارها از جمله آموزش، کارهای اداری، طراحی و … استفاده کنید.

در حال حاضر اپل مدل‌های مختلفی از آیپد را تولید می‌کند که شامل نسل هشتم آیپد ۱۰.۲ اینچی، نسل چهارم آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی، نسل دوم آیپد پرو ۱۱ اینچی و نسل چهارم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است که در سال جاری معرفی شدند. البته آیپد مینی ۷.۹ اینچی نسل پنجم (۲۰۱۹) نیز هنوز تولید می‌شود.

هر یک از این دستگاه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای کاربرد خاصی مناسب هستند، اما فارغ از اینکه کدام یک را انتخاب خواهید کرد، همه این مدل‌ها از آخرین نسخه iPadOS، نسل اول یا دوم اپل پنسل (قلم اپل) و صفحه کلیدهای هوشمند این شرکت پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، با هر نیازی که سراغ اپل بروید، یک آیپد مناسب برای شما وجود دارد.

آیپدهای ۲۰۲۰

با توجه به اینکه تمامی نسل‌های فعلی از ماوس و صفحه کلید و حتی ترک‌پد پشتیبانی می‌کنند، می‌توان گفت اکنون آیپد بیش از هر زمان به ارائه تجربه‌ای مشابه آنچه در مک‌بوک دیده بودیم نزدیک شده است. دیگر نمی‌توان این تبلت‌ها را فقط ابزارهایی برای وب‌گردی، تماشای فیلم، اجرای بازی‌ و پخش موزیک در نظر گرفت.

همان‌طور که بسیاری از کارشناسان می‌گویند، آیپد در طول یک دهه‌ای که از تولدش می‌گذرد همواره ارزش برند خود را حفظ کرده است و برخلاف بسیاری از تبلت‌های اندرویدی که این روزها به اسبا‌ب‌ بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان تبدیل شده‌اند، آیپدهای اپل همیشه به عنوان یک ابزار کاربردی برای اقشار مختلف در نظر گرفته می‌شوند.

ظاهرا با توجه به شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا در جهان به‌وجود آورده و به دلیل اهمیت آموزش مجازی، در بسیاری از نقاط تقاضا برای آیپدهای جدید و حتی مدل‌های قدیمی‌تر و ریفربیشد آن‌ها افزایش یافته است.

در ادامه با جدولی از مشخصات آیپد، آیپد ایر و آیپد پروهای امسال آشنا خواهیم شد و پس از آن به معرفی کوتاهی از هر یک از مدل‌های موجود می‌پردازیم.

راهنمای خرید آیپد ۲۰۲۰

مناسب‌ترین مدل برای اکثر کاربران

آیپد ۱۰.۲ اینچی ۲۰۲۰ (نسل هشتم)

آیپد ۱۰.۲ اینچی ۲۰۲۰

ارزان‌ترین آیپد موجود که می‌تواند نیاز اکثر کاربران را پاسخگو باشد و به عنوان یک ابزار دیجیتال برای استفاده روزمره توصیه می‌شود، نسل هشتم آیپد ۱۰.۲ اینچی است. این دستگاه به چیپ قدرتمند A12 Bionic مجهز است که قدرت آن را نسبت به نسل‌های قبلی چند برابر کرده است.

همچنین این دستگاه در ظرفیت‌های مختلفی عرضه شده است که مدل پایه آن ۳۲ گیگابایتی و بالاترین ظرفیت آن ۱۲۸ گیگابایت است. شاید برای‌تان جذاب باشد که بدانید این مدل هنوز جک هدفون دوست داشتنی را حفظ کرده است.

به لطف iPadOS و اتصال لوازم جانبی مانند ماوس، صفحه کلید و اپل پنسل، می‌توانید از این دستگاه برای کاربردهای آموزشی و کاری نیز استفاده کنید.

مناسب‌ترین گزینه برای کسانی که کمی بیشتر می‌خواهند

آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی (نسل چهارم)

آیپد ایر ۲۰۲۰

اپل به‌تازگی خانواده آیپد ایر خود را با یک محصول جدید و قدرتمند به‌روز کرده است. آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی نسل چهارم به لطف پردازنده قدرتمند A14 اکنون از پس بسیاری از وظایف سنگین برمی‌آید. این دستگاه اولین آیپدی بود که به این چیپ مجهز شد؛ نسل قبلی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود از چیپ A12 استفاده می‌کرد. بنابراین، می‌توان گفت قدرت پردازش و بهینه‌سازی مصرف باتری این نسل نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

آیپد ایر ۲۰۲۰ به نمایشگر بزرگتر ۱۰.۹ اینچی مجهز است، اما حاشیه‌های باریک اطراف آن باعث شده تا تقریبا ابعاد کلی دستگاه با نسل قبلی برابر باشد. این تبلت به Touch ID نیز مجهز شده که پس از کاهش حاشیه‌های نمایشگر و حذف کلید هوم اکنون به کلید پاور منتقل شده است.

آیپد ایر

آیپد ایر جدید از نسل دوم اپل پنسل و صفحه کلیدهای Magic Keyboard و Smart Keyboard Folio  پشتیبانی می‌کند و از مشخصات به‌روزتری بهره می‌گیرد. از جمله این مشخصات می‌توان به دوربین‌های پیشرفته‌تر، وای‌فای سریع‌تر، بلوتوث نسل ۵.۰ و مهاجرت از درگاه لایتنینگ به USB-C اشاره کرد. با تمام این بهبودها، قیمت این دستگاه فقط ۱۰۰ دلار از نسل قبلی بیشتر است.

نسل سوم آیپد ایر هم هنوز ارزش فکر کردن را دارد؛ البته به شرطی که به دنبال یک محصول ارزان‌تر باشید و بهبودهایی که اشاره کردیم در اولویت شما نباشند. آیپد ایر ۲۰۱۹ شباهت بسیاری به آیپد پروهای ۲۰۱۷ دارد که قیمت ۴۹۹ دلاری و نمایشگر رتینا از اصلی‌ترین آن‌هاست، اما تفاوت آن با آیپد پروهای ۲۰۱۷ در این است که از چیپ A12 Bionic بهره می‌برد که اولین بار در آیفون XS استفاده شده بود.

آیپد ایر ۲۰۲۰ در نسخه‌های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید شده است. نیاز به توضیح نیست که پسوند ایر در خانواده آیپد به وزن کمتر و کاهش ضخامت آن‌ها نسبت به آیپدهای معمولی اشاره دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.