آیفون 14 از شایعه تا واقعیت پارس کالا

SiRMHS
5 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
- سینگو پی سی

کمتر از یک ماه دیگر تا رونمایی از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار اپل یعنی سری آیفون ۱۴ زمان باقی مانده است. تاکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مشخصات این سری مانند دوربین، باتری، پردازنده و سایر موارد در شبکه‌های اجتماعی توسط افشاگران فعال در حوزه‌ی فناوری مطرح شد و ما تصویر ذهنی خوبی از گوشی‌های سال ۲۰۲۲ اپل داریم. اما اکنون شایعه‌ی جدید و عجیبی از یک افشاگر مطرح منتشر شده که بر اساس آن، آیفون ۱۴ مینی یکی از مدل‌های سری آیفون ۱۴ اپل خواهد بود. اگر چنین شایعه‌ای صحت داشته باشد، دیگر شاهد معرفی آیفون ۱۴ مکس نخواهیم بود.

مدت‌هاست که کارشناسان و تحلیلگران فعال حوزه‌ی فناوری در یک موضوع هم عقیده هستند که سری جدید آیفون ۱۴ اپل متشکل از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. اما تنها چند هفته قبل از معرفی رسمی این گوشی‌ها «ایوان بلس»، تحلیگر مشهور و باسابقه‌ی دنیای تکنولوژی با انتشار توییتی اعلام کرده که این سری شاهد جایگزینی آیفون ۱۴ مکس با آیفون ۱۴ مینی خواهد بود.

وب‌سایت ۹۱Mobiles به نقل از این تحلیلگر ادعا می‌کند که نام آیفون ۱۴ مینی در لیست یکی از فروشندگان منطقه آسیا و اقیانوسیه اپل دیده شده است. ظاهراً این فروشنده در حال آماده‌سازی صفحات محصولات جدید اپل برای وب‌سایت فروشگاهش است و علاوه بر مدل‌های آیپد جدید و سایر مدل‌های سری آیفون ۱۴، مدل مینی این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نیز به چشم می‌خورد. این شایعه همچنین ممکن است اشتباه تایپی بلس یا فروشنده‌ی مذکور باشد، اما ظاهراً اطلاعات ارائه شده را می‌توان درست تلقی کرد.

آیفون 14 از شایعه تا واقعیت پارس کالا - سینگو پی سی

با این تفاسیر اگر آیفون ۱۴ مینی اپل، آیفون ۱۴ مکس مورد انتظار را از خط تولید این سری خارج کند، خیلی تعجب نخواهیم کرد. اپل سال گذشته در بین مدل‌های آیفون ۱۳، نسخه‌ی کوچک‌تر و البته ارزان‌تر مینی را هم تولید و روانه بازار کرد که موفقیتی به دست نیاورد و پس از مدتی تولید این مدل گوشی متوقف شد. این شایعه اگرچه ممکن است برخی از کاربران طرفدار مدل مینی را خوشحال کند، اما طبیعتاً روند فروش این گوشی مدیران این شرکت بزرگ را راضی نخواهد کرد. البته غول فناوری آمریکایی اولین بار با عرضه آیفون ۱۲ مینی این شکست تجاری را تجربه کرده بود، اما تصمیم گرفت که آیفون ۱۳ مینی را روانه‌ی بازار کند. در نهایت نتیجه یک شکست تجاری دیگر چیزی غیر از عدم استقبال کاربران از این مدل کوچک نبود.

علاوه بر این، توییت ایوان بلس همچنین سایر محصولات احتمالی این شرکت را نظیر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (نسل ششم)، آیپد پرو ۱۱ اینچی (نسل چهارم) و آیپد ۱۰.۲ اینچی (نسل دهم) ۲۰۲۲ را به ما یادآوری می‌کند. در حال حاضر شایعات زیادی در مورد نسل دهم آیپد معمولی و آیپد پرو  M2 منتشر شده و با توجه به اینکه هر دوی این محصولات در لیست بلس ذکر شده‌اند، احتمالاً شاهد رونمایی قریب‌الوقوع این محصولات خواهیم بود.

جدا از مدل‌های غیر پروی سری آیفون ۱۴، طبق شنیده‌ها انتظار داریم که تغییرات اساسی را در طراحی و سخت‌افزار مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ شاهد باشیم. پیش‌تر افشاگری در مورد قابلیت جدید شایعه‌ شده‌ی نمایشگر همیشه روشن مدل‌های پرو اعلام کرده که این قابلیت تنها ویجت‌های لاک‌اسکرین را به کاربران نشان می‌دهد و راهی برای متفاوت نشان دادن آن‌ها ندارد.

آیفون 14 مینی

ظاهراً نمایشگرهای پروموشنی که برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در نظر گرفته شده‌اند، می توانند تا نرخ ۱ هرتز (از ۱۰ هرتز) کاهش پیدا کنند تا قابلیت نمایشگر همیشه روشن بدون تأثیرگذاری عمیق بر عمر باتری در اختیار کاربران مدل‌های پرو گوشی‌های آیفون قرار بگیرد.

گفته می‌شود آیفون ۱۴ پرو که مجهز به نمایشگر ۶٫۱ اینچی است، با قیمت احتمالی ۱۰۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آیفون ۱۴ پرو مکس طبق دیگر شایعات، از یک صفحه‌نمایش ۶٫۷ بهره می‌برد و با برچسب قیمتی ۱۱۹۹ دلاری روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود. گوشی آیفون ۱۴ نیز ظاهراً با همان قیمت ۷۹۹ دلاری نسل قبلی خود روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.